2016. május 18., szerda

Májusi klubdélelőtt / May morning club



Van nekünk egy kis kézimunka klubunk, a régebbi olvasók még emlékezhetnek rá.
Összejövünk a Hölgyekkel hol itt, hol ott. Ha ráérünk, viszonylag rendszeresen. Nagyon szeretem ezeket az alkalmakat, bevallom különösen akkor, ha nálunk van a találka és vendégül láthatom a kis társaságot. Mindig nagyon várjuk őket Lizivel, szívesen terítünk, készülünk rá. Hoznak a Hölgyek is valami finomságot, csapunk egy könnyű kis eszegetéssel támogatott beszélgetős délelőttöt.



Ilyenkor előkerül ez-az, akinek van érdekes mutatni valója, bedobja az asztalra vagy megnézzük, hogy ki, mit alkotott mostanában. 
Ezt a fölső magazint most kaptam frissen Amerikából. Imádat! Jó nézegetni, hogy hogyan gondolják odaát bevinni a bolhapiacos cuccokat a lakásba...


És, ha már bolhapiac, akkor Lizi készlete is onnan van.


Ahogy ezt a Villeroy & Boch készletet is használtan találtam.
Ma a tea hozzávalóit tettem bele, fehér cukrot, barna cukrot és mézet. Ha vendégeknek szánom, mindig krémes mézet használok(repce), egyszerűbb vele bánni az asztalnál és én pl. a kávét is azzal iszom. 




Az időt ma teljes egészében elbeszélgettük, kézimunkák nem is kerültek elő. :)
Én egyébként ezeken a kis keresztszemeseken dolgozom most, ők már a közelgő játékra készülnek, mert hamarosan elérjük a facebookon az oldal 3000. kedvelését. :) 



Illatok...


És egy egészséges saláta, ami könnyen elkészíthető, a családom is szereti, a Hölgyeknek is ízlett, gondoltam hátha ti is hasznát veszitek a receptnek. 

Egy kis fej káposztát apróra darabolok
Elkeverem 2-3 szál aprított újhagymával

Az öntethez simára keverek:
3 ek kissé megmelegített zöldfűszeres sajtkrémet
1 ek szintén meleg mézet
1-2 ek majonézt
2 tk francia magos (!) mustárt
2-3 dl kefírt
némi fokhagymás sót
egy jó maréknyi felkockázott füstölt sajtot.

Alaposan összedolgozom, és behűtöm.
Finom. Akár hús mellé köretként is.



9 megjegyzés:

  1. Minden nagyon szép, nálad kész élvezet nézelődni, és a saláta recept nagyon megfogott, ki is próbálom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem ízleni fog, és nagyon örülök, ha szívesen jössz hozzánk! :)

      Törlés
  2. Ó, de szeretnék én is ennek a klubnak a tagja lenni! ♥
    Csodálatos minden, mint mindig. Hasonló salátát én is készítek, Bori csak és kizárólag így hajlandó megenni a káposztát. :-)
    És a repceméz... Képzeld, nekem is a kedvencem. A kávét sokáig nem tudtam meginni, ha bármi édes volt benne, de mióta Vilmossal várandós voltam, a délelőtti és a délutáni kávém mindig repcemézes. Még a kórházba is vittem magammal. ;-)
    A napokban megérkezik minden holland, német barátunk a faluba, aki szeret kézimunkázni, szerintem a nyárra én is klubot alapítok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)))) erről az utolsó mondatról írj még, vagy mesélj, ha találkozunk!

      Törlés
  3. Egyszer, még régebben megpróbáltam egy ilyen kis klubot összehozni, de nem jártam túl nagy sikerrel. Néha úgy érzem, Kaposvár körzetében én vagyok egyedül ilyen beállítottságú /bár ez biztosan nem így van, csak én gondolom/.
    Ezért is volt jó Nálatok lenni a nyáron, mert ott kicsit az én világomba csöppentem. :)
    Köszönöm az újabb egyszerű receptet. Valami kicsit hasonlót én is szoktam csinálni, nekem ahhoz nem kell semmi, magában eszem, annyira imádom. Ezt is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hé, én is itt vagyok!!! Ketten már majdnem klub vagyunk, nem? ;-)

      Törlés
    2. Egyébként csajok....nem is olyan egyszerű összehozni az ilyen összejöveteleket, főleg gyerekek mellett. De mindig jó, ha összejön. Adri, próbáld ki a receptet, és ezennel megalapítom a káposztafalók virtuális klubját. :DD

      Törlés
    3. Bettus! Jaj, bocsánat! valószínű, hogy csak azért nem kerültél számításba, mert közel vagy, de nem elég közel. :) De ami késik, nem múlik. Apákat kizavarjuk a kertbe a gyerekekkel mi meg elhímezgetünk a teraszon. Jaj, de imádok álmodozni! :)

      Modeszta! Úúúúúgy örülök, hogy végre tag lehetek egy klubban! :)))) Jaj, tudom ám, milyen nehéz bármit összehozni. Még a sima barátainkkal is, mert egyikőnk gyereke beteg, másiké beteg, mi ide megyünk, ők oda, stb. Sajnos. :(

      Törlés