2014. május 18., vasárnap

Édes otthon / Sweet Home



Bimbósodnak a levenduláink, közeledik a Levendula-ünnep a kertünkben. Készülődés szempontjából ez az egyik legjelentősebb esemény nálunk. Már csak egy hónap van addig, a tennivalók listája elég hosszú. Hímzés pl. nem volt a listán, úgy gondoltam, ilyesmire nem lesz már idő addig. De közbejött egy kis vírus, sok fekvéssel, így mégis elkészült soron kívül ez a párna.:)

***
Our lavender start blooming, the Lavender fest in our garden is approaching. In terms of preparation this is one of the most significant occasions at our place. It's only one month away, the to-do-list is quite long. Embroidery for example was not on the list, I thought I wouldn't have time for it. But there came a virus with much lying in the bed so this pillow was made out of turn.:)










18 megjegyzés:

  1. Tündéri lett ez a párna!!! Nagyon tetszik!
    A nyuszis doboz pedig ♥♥♥!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, most mondd meg! :) A Húsvéti Nyuszi hozta a dobozokat. :))
      A párna mintaívén még vannak hasonló házikós-szíves minták, majd megcsinálom más színben is.

      Törlés
  2. Nagyon szép a párna! Kíváncsian várom a levendula ünnepeteket, vagyis a róla készült képeket. :) És már többször láttam Nálad ilyen nyuszis tárgyakat. Most fedeztük fel a fiammal ezt a mesét /Találd ki, mennyire szeretlek!/ és imádjuk. Gondolom nem Magyarországról valók ezek a dobozok, egyebek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dede! Müller!!
      Csaaaakhogy, ha belegondolok, minden évben húsvét előtt láttam...
      Ez egy nagyon szép mese, bizony! Mesekönyvben viszont még tényleg csak Ausztriában láttam.

      Törlés
    2. A csudába! Már jó régen jártam a Müllerben. Na, majd lesem, ha betévedek. Köszönöm az ötletet. :)

      Törlés
  3. Látod, minden rosszban van valami jó.... de azért remélem már teljesen meggyógyultatok!
    A párna nagyon cuki♥, de a Húsvéti Nyuszinál reklamálni fogok. Igazán diszkriminatív, hogy lepakolja nálatok az összes dobozt, aztán nekünk meg már nem jut :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meggyógyultunk, köszönöm. Kopp-kopp-kopp.
      Azt úgy kell csinálni, hogy az első héten kell menni a Müllerbe, mikor feltöltik ünnepek előtt a polcokat (Karácsony előtt is) és tadamm, így biztosan meghozzák az illetékesek a legszebb dobozokat. :)

      Törlés
  4. Majd igyekszem észben tartani!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon bájos lett a párnád! :)
    Az én levendulám még csak éppen kihajtott... mit csinálok rosszul???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A levendula boldogsága több dologtól függ. Hogy hogyan metszed, mennyire ültetted védett helyre, és a nap. Most, hogy ezen a héten jön az augusztus, nagyon be fog indulni, majd meglátod. :)

      Törlés
    2. Köszönöm! Remélem, igazad lesz! :)

      Törlés
    3. Az enyémek is csak most hajtalak, bár én elég kezdő kertész vagyok. :)
      Egy kérdésem lenne: Ti is 2x metszitek egy évben? Egyszer kora tavasszal, meg egyszer, amikor szüretelitek? Apósom a város főkertésze, de valahogy nem bírom megérteni, mit magyaráz. :)

      Törlés
    4. Az apósok már csak ilyenek. :))) Hát..az én olvasatomban a szüretelés az nem metszés. Mert úgy lehet szépen csokorba szedni, összekötni, ha leginkább csak a szárát vágod, lehetőleg kevés levéllel.
      Én úgy metszem, mint a "levendula metszéstípusba tartozó " növényeket. Tehát a nyáriorgonát, kékszakállat: Tavasszal alaposan visszametszeni, a levendulánál figyelni, hogy a fás részekbe ne vágjunk bele. De tényleg ne! Ez elég babra munka, de így ki is hajt és nem is kopaszodik , nem nyúlik meg olyan könnyen. Ettől függetlenül a levendula viszonylag könnyen kiöregszik.
      De én meg egyáltalán nem vagyok kertész.:))

      Törlés
    5. Köszi az infót. Hát akkor szerintem nem csinálom rosszul, mert tényleg a szüret nem metszés. A fás részekre vigyázok, erről olvastam. Á! Nem egyszerű ez a kertészkedés, ha jól akarja csinálni az emberlánya. :) Tavaly volt rajta virág, de elég kevéske. Most azt lesem, hogy valamit sűrűsödik-e. :)
      Még egyszer köszi.

      Törlés
  6. Felüdülés volt Nálad, szinte érzem a levendula illatot is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, látod...júniusban lesz csak igazán illat!! ....:))))

      Törlés